日々是扑克

ポーカーと日常を絡めた話をするブログ

ホスピタリティ

先日ブログにも書いたが、以前からスターズのzoomとSitNgoが途中で止まるというトラブルが発生していた。

 

最近はまぁそこまで支障はきたしていなかったのだが、今日もSitNgoで(勝っている)途中でストップしてしまい、流石に頭きてスターズにクレーム申し入れた。

返事がこちらだ。

Thank you for your email and we are sorry that you are experiencing these issues.

Our development team has looked extensively into the reports from players and it appears that the issues are caused by third party tools that you may have, such as PokerTracker or Hold'em Manager.

To eliminate the issue please shut down PokerStars and any third party tools, restart your machine, and make sure no third party tools start with Windows, and then start PokerStars without any third party tool.

 

どうやら悪いのはスターズではなくホールデムマネジャーだということが判明した。この第三者プログラムがなんらかの齟齬をきたしてその結果スターズがおかしなことになるということらしい。そしてこのトラブルは多くのプレーヤーからも同様に寄せられたものだったのだと。

 

そしてSitNgoで失った金はどうしてくれるという質問に対し、

Even though it was not an issue on our end, we will be considering refunds for all materially affected players as a good will gesture from Pokerstars. "Materially affected" means you missed a considerable number of hands and lost a significant portion of your chip stack due to blinds and antes. By sending this email you have already ensured any affected games will be subject to a thorough review, but if there is any further information you feel is pertinent to your specific case,  please feel free to let us know.

 

ありがたいことにプログラムイシューに関わった金は全て返金されるとのこと。ずっと悩んでいたのでさっさと連絡すべきだったのだな。

対応の良さに加え、素晴らしいのはスピードだ。

メールを出してから、5分も経たない内に返信がきて、そして調査も5分位で終わってすぐに連絡が来た。

 

中々どうして、海外の客対応はクソだなんて言われているがこれを見る限り捨てたもんじゃないなと思った。